Wikia

Wiske.jpg

Eerste verschijning: Rikki en Wiske in Chokowakije

Nationaliteit en Tijdperk: Belg (Heden)

Familie: Rikki (Broer), Sidonia (Tante), De Snor (Grootvader), Opa Zaliger (Grootvader), Rosse John (Achterneef), Net de Anker (Achternicht), Sprotje (Achter-achterneef), Petra van Stiefrijk (Verre verwante), Wiske van Stiefrijk (Peettante en Verre verwante), Nokel Moustache (Verre verwante), Sidonia (14e n.Chr.) (Voorouder), Poefke (Voorouder)

Geschiedenis Edit

Geboren onder de naam Louise echter net als haar peettante waarna ze was vernoemd veranderde dat al snel in Wiske.

Als een geboorte geschenk kreeg ze van haar peettante het popje Scaboelleke. Waarvan ze onafscheidelijk werd. Echter in haar jongere jaren lukte het niet de naam goed uit te spreken en zo ontstond de naam Schanulleke .

Toen haar ouders waren overleden (Nooit bevestigd maar hoogst waarschijnlijk). Trok ze samen met haar oudere broer Rikki in bij haar tante Sidonia.

Haar broer ontpopte zich tot een waar lichtgewicht boks kampioen. En gebruikte zijn de aankomende match met de bokser en technici Bukovin als cover om in Chocowakije geraken. Om de plannen en prototype van de gestolen Rakkettank van ingineur Wargaren terug te halen, en met success. Haar avonturen met Rikki was echter van korte duur. Hij vertrok om nieuwe schoenen te kopen en zowel Wiske en Sidonia vergaten dat hij ooit had bestaan.

In haar volgende avontuur werd Wiske door De Mageren van het eiland Amoras tot koningin gekroond nadat ze met behulp van haar neuwe vrienden de leenheer Jef Blaaskop wist te onttronen. Toen ze met haar tante en Barabas terug naar Antwerpen terug keerde. Vergezelde Suske een jonge die ze op het eiland vonden hen. De twee waren van af hun eerste avontuur same onafscheidelijk geworden.

Toen de assistent van Proffesor Barabas, Savantas de Belgische gemeenschap probeerde te verkleinen. Ontmoette zij Lambik met zijn hulp wisten zij de schurk te vangen. Echter Savantas vond de dood toen een vogel hem verslond.

Around Wikia's network

Random Wiki