Wikia

Tsji Tsji 1

Eerste verschijning: De Witte Uil 1948

Nationaliteit en Tijdperk: Verborgen Rijker (Heden)

Familie: De Vorige Mandarijn van het Verborgen Rijk (Vader), Toetenel (Huisdier)

De huidige Mandarijn en voormalig Prinses Tsji Tsji van Het Verborgen Rijk

Geschiedenis Edit

Aan het einde van de regeerperiode van de Mandarijn die haar vader was vroeg op zijn sterf bed aan Boeddha zijn dochter te beschermen. De heilige geest beloofde dat wanner zijn dochter prinses Tsji Tsji ooit in gevaar zou verkeren een zonderlinge vogel haar te hulp zou komen. Na zijn dood heerste zijn dochter voorspoedig tot Sjam Foe-Sjek met Het Tijgerkorps der Langstaarten De Gouden Pagode van het Verborgen Rijk belaagde en haar van de troon stootte.

De nieuwe Mandarijn Sjam Foe-Sjek had echter van de legende gehoord en bracht verscheidende vreemde vogels naar het land gelovend dat Arthur de vliegende aap de mode zou zijn. Ook Lambik werd voor de bode aan gezien nadat haar volk hem zagen vliegen in de Gyronef.

Tgji Tsji wist echter dat geen van beide de bode zou zijn. Samen met behulp van Wiske, Suske en ge gebroeders Lambik leek de strijd gewonnen. En te bemiddelen vroeg de overgaven van Madarijn Sjam Foe-Sjek. Tsji Tsji werd echter gevangen maar toen alle hoop verloren bleek kwam er een vredes duif met de Atoombom van de Goede Geest dat de harte van Sjam Foe-Sjek en zijn Langstaarten veranderde. De Mandarijn deed vrijwillig afstand van de troon en het land zag af van de Opium handel om meer thee te gaan planten.

Mandarijn van Het Verborgen Rijk Edit

Eerste Regeerperiode In ambt voor 1948 - Afgezet voor 1948

Voorganger Tsji Tsji's Vader

Opvolger Sjam Foe-Sjek

Tweede Regeerperiode In ambt na 1948 - Heden

Voorganger Sjam Foe-Sjek

Opvolger In Ambt

Around Wikia's network

Random Wiki