Wikia

Nationaliteit en Tijdperk: Amorasiaan/Belg (Heden)

Familie: Sidonia (Voogd), Sus Antigoon (Over-Overgrootvader), Cois Antigoon (Verre verwante), Cois'Vader Verre verwante

Amoras Edit

Geboren onder de naam François Antigoon, Suske groeide op onder De Mageren op het eiland Amoras. De Mageren leefde onder het bewind van De Vetten die al het voedsel voor zichzelf hielden. Suske leide het verzet nadat zijn ouders waren overleden maar het onduidelijk of de leenheer Jef Blaaskop verantwoordelijk was voor hun dood of zijn voorganger. Het verzet was echter een fiasco en vochten onder elkaar voor de restjes voedsel dat zij noch hadden.

Dit veranderende echter toen hij Wiske een Belg uit Antwerpen van een verdrinksdood probeerde te redden. Samen wisten zij in de hoofdstad Antverpia het spook Sus Antigoon de oprichter en een verre voorouder van Suske van het onrecht op Amoras te overtuigen. En met zijn hulp wiste ze Jef Blaaskop te onttronen. Vreemd genoeg benoemde de Mageren niet hem maar Wiske uit tot hun nieuwe vorst. Maar hij en Wiske waren onafscheidelijk geworden en besloot met Wiske naat Antwerpen te vertrekken toen zij en haar tante Sidonia besloten naar Belgien terug te keren en door Sidonia werd geadopteerd.

Toen de assistent van Proffesor Barabas, Savantas de Belgische gemeenschap probeerde te verkleinen. Ontmoette zij Lambik met zijn hulp wisten zij de schurk te vangen. Echter Savantas vond de dood toen een vogel hem verslond.

ImagesCAFTFG65
ImagesCADUBY9Z

Around Wikia's network

Random Wiki