Wikia

Nationaliteit en Tijdperk: Belg (Heden)

Familie: De Snor (Vader), Rikki (Neefje), Wiske (Nichtje), Rosse John (Neef), Net de Anker (Nicht), Sprotje (Achterneefje), Petra van Stiefrijk (Verre verwante), Wiske van Stiefrijk (Verre verwante), Nokel Moustache (Verre verwante), Sidonia (14e n.Chr.) (Voorouder), Poefke (Voorouder), Suske (Pleegkind)

Sidonia is de voogd van Suske en Wiske.

Geschiedenis Edit

Het is onduidelijk wanneer en waarom Wiske en Wiske's grote broer Rikki bij Sidonia introkken.

Haar neefje ontpopte zich tot een waar lichtgewicht boks kampioen. En gebruikte zijn de aankomende match met de bokser en technici Bukovin als cover om in Chocowakije geraken. Om de plannen en prototype van de gestolen Rakkettank van ingineur Wargaren terug te halen. Sidonia hielp de twee in het geheim en dankzij haar werd het een success. Haar avonturen met Rikki was echter van korte duur. Hij vertrok om nieuwe schoenen te kopen en zowel Wiske als Sidonia vergaten dat hij ooit had bestaan.

In haar volgende avontuur begeleide zij Wiske en Barabas naar het eiland Amoras. Waar ze een gevangenen werd van De Vetten onder hun Leenheer Jef Blaaskop. Echter toen ze gered werd door Wiske en haar twee nieuwe vrienden Suske en Sus Antigoon, wist Sidonia het onderdrukte volk vand De Mageren te vereinigen en de landhaar af te zetten. Wiske werd koningin van Amoras en benoemde haar tante tot Adel. Suske besloot met het drietal mee terug naar België te gaan, waar Sidonia hem adopteerde.

Toen de assistent van Proffesor Barabas, Savantas de Belgische gemeenschap probeerde te verkleinen. Ondersteunde zij Barabas, terwijl Suske en Wiske met de hulp van Lambik de schurk wisten te vangen. Echter Savantas vond de dood toen een vogel hem verslond.

Around Wikia's network

Random Wiki