Wikia

Nationaliteit en Tijdperk: Voorwerp (Heden)

Familie: Wiske (Eigenaar), Wiske Van Stiefrijke (Voormalig Eigenaar), Madeleine Scapin De Boule (Voormalig Eigenaar), Marie Scapin De Boule (Voormalig Eigenaar)

GeschiedenisEdit

Het popje dat later de naam Schanulleke zou dragen werd gecreerd in Antwerpen met een lichaamje van schapenhuid en gevuld met het zaagsel van de Waaiboom waar in de Arabische princess Shehera-Sa-Gamell was veranderd.

Het popje kwam later in de handen van de familie Scapin De Boule en gaven het aan hun pasgeboren dochter Marie. Marie was dol op het popje en noemde haar naar haar familienaam Scapin De Boule. Maar omdat ze nog problemen had de naam uit te spreken was het Scaboul geworden. Marie wou niet van het popje scheiden tot ze jammer genoeg op haar elfde aan een erfelijke aandoening overleed.

SterrenroodEdit

Het eerste avontuur van Schanulleke begon op het schip De SS Interland in het begin van de vorige eeuw. Waarin ze werd gebruikt om de diamant Sterrenrood naar Amerika te smokkelen. Maries moeder dan een rijke ouwe vrouw van 95 deed afstand van het popje en gaf het door aan Wiske van Stiefrijk die haar Scaboelleke zou noemen. De Sterrenrood kwam terecht en de criminelen werden opgepakt. Waarna Wiske bij haar familie in Canada ging leven.

Wiske was echter later op bezoek in Antwerpen op het moment dat de dochter van een achterkleinkind van de zuster van haar moeder werd geboren. Het meisje werd naar haar genoemd Wiske en de oude Wiske werd haar Peettante. Op de dag van haar geboorte gaf zij haar Scaboelleke.

Maar net als Marie had de kleine Wiske moeitte de naam uit te spreken en veranderde eerst naar Schalulleke en Schabolleke. Tot het uiteindelijk Schanulleke werd.

Suske en WiskeEdit

Wiske en Schanulleke waren onafscheidelijk onafscheidelijk. En Wiske nam het lappenpopje mee naar Chocowakije. En kreeg een eigen monument op het eiland Amoras toen de tiran Jef Blaaskop over haar was gestruikeld en de sleutel van de stad Antverpia in veiligheid was gebracht. En was met Wiske in het eerste avontuur Suske in Belgien. Ze werd ook meegenomen naar de Belgische kolonie Dongo waar ze gevangen genomen werd door De Jambabas en gered werd door haar eigenaar.

Around Wikia's network

Random Wiki