Wikia

Nationaliteit en Tijdperk: Amorasiaan (Heden)

Familie: Alowisius Blaaskop (Broer), Dokus Blaaskop (Broer)

De koning van het eiland Amoras en voormalige stadhouder, dictator en tandarts.

GeschiedenisEdit

Het is onbekend hoelang Jef Blaaskop aan de macht was als de stadhouder van de toen enigste stad van het eiland Amoras, Antverpia. Waar hij de clan van De Vetten leide en de clan van De Mageren onderdrukte.

In 1946 schoten de Vetten de Gyronef van Professor Barabas neer en wisten Sidonia en Barabas gevangen te nemen en erden onder Jef's bevel in de kerkers van [Het Steen|[Het Steen (Antverpia)]] op te sluiten. Wiske wist echter haar Tante Sidonia te bevrijden met behulp van de laatste erfgenaam van Sus Antigoon. En wisten de Mageren aan te sturen om de stad Antverpia in te nemen. Jef Blaaskop had echter de stadspoort gesloten maar Wiske wist dat van hem af te pakken nadat hij over haar popje Schanulleke was gestruikeld. De Vetten inclusief Jef Blaaskop wisten de stad te ontkomen.

Jef stal Schanulleke en verschuilde zich op de naburige schiereilanden dat Amoras rijk was met zijn mede Vetten. Waar hij een vloot boude en bestookte de stad Antverpia. Uiteindelijk werd zijn schip De Galblaas gezonken en hij en zijn volgelingen heropgevoed en op een dieet gezet. Jef Blaaskop gaf Schanulleke terug om zijn berouw te tonen. Niet al zijn slechte eigenschappen waren verdwenen dat bleek toen hij de enige tandarts van het eiland werd. Waar men nooit van verdovingen had gehoord.

Regeringsjaren Amoras Edit

Eerste periode als Stadhouder In ambt voor 1945 - Afgezet in 1946

Voorganger Onbekend (eerste bekende voorganger is Sus Antigoon

Opvolger Koningin Wiske

Tweede periode als Koning In ambt voor 1984

Voorganger Stadshouder Alowisius Blaaskop

Opvolger In Ambt

Around Wikia's network

Random Wiki