Wikia

Nationaliteit en Tijdperk: Ijsland (Heden)

Familie: Vader (Karl ?), Moeder, 1 jongere zuster , drie jongere broers

Geschiedenis Edit

Hölmfridur Karlsdòttir of “Dotti” voor haar vrienden is een Elf uit de streken van Ijsland. Voor al een lagentijd roofde de Trollen de schapen van de menselijke boeren in de streek. Iets waar de elfen hen voor zouden behoeden maar een elf is slechts schuw en zwak en konden niets tegen de Trollen beginnen. De Ijslandse mensen begonnen de elfen te wantrouwen wat een groot probleem voor Dotti's familie scheen te worden. Haar moeder was namelijk doodziek en had de aanraking van een mensenkind nodig. Ze benaderde een kind voor wie de problemen van de boeren vreemd was in een droom en bracht hem naar haar dorp. Dit was Suske die enkele weken in Ijsland zou verblijven hij genas haar moeder en hielp Dotti haar jongere broers te wassen en in bed te stoppen voor ze hem zelf toestopte en hem twee cadeaus voor zijn hulp gaf eerst een blijvend geschenk een paar Gouden pantoffeltjes en een Rode bril waarmee hij de elfen zou kunnen zien. Hij beloofde haar nog velen dagen op te zoeken en viel in slaap waarna hij weer in zijn eigen bed zou ontwaken.

Er waren echter weer enkele lammetjes van de boeren gestolen en in hun woedde vernietigde zij enkele stenen dat huizen in de elfen wereld waren. Suske besloot zijn vrienden er bij te betrekken terwijl Dotti hen alle Rode brillen gaf om hen en de trollen te kunnen zien.

Voor de veiligheid werd het dorp ontruimd en tot de woedde van de boeren bedaarde reisde zij en de rest van het dorp naar de havenstad Höfn waar zij een klein eiland zochten. Tot een papegaaiduiker het goede nieuws kwam vertellen, dat de Trollen het land hadden verlaten. Na een groot feest met veel friet begeleide Dotti haar nieuwe vrienden naar huis en waakte over hen toen ze sliepen, en nam de rode brillen weer met haar mee. Enkel de overgebleven Gouden pantoffeltjes waren het bewijs dat Suske en haar vrienden haar en de rest van het elvenvolk niet gedroomd hadden.

Elfenvolk: Een elf kan enkel gezien worden door een sterveling als ze dat wenst of door een rode bril te dragen.

Around Wikia's network

Random Wiki