Wikia

Nationaliteit en Tijdperk: Belg (Heden)

Familie: Geronimous Jabbertalk (over-overgrootvader), Overgrootvader Barabas (overgrootvader), Overgrootmoeder Barabas (overgrootmoeder) Kinderen van Overgrootvader Barabas (Grootouder / oudoom(s) en/of oudtante(s)), Grootvader Barabas (grootvader), Vader Barabas (vader), Moeder Barabas (moeder)

Professor Barabas is een ven de oudste vrienden van Suske en Wiske. Zijn uitvindingen zoals de Gyronef en de Teletijdmachine zijn een goede hulp.

Geschiedenis Edit

Barabas 3

De Jonge Barabas met Willy Vandersteen

Barabas groeide op in Antwerpen waar hij een basisopleiding genoot op het Sint-Eligiusinstituut waar hij een klaslokaal deelde met Willy Vandersteen en Krimson.

Zijn vader was de plaatselijke Notaris en had liever dat zijn zoon studeerde dan dat hij opging met de jongelui beneden zijn stand. Echter de jonge Barabas wist vaak zijn ouderlijkhuis te ontsnappen om kruisvaarder te spelen met de jonge Vandersteen en zijn vrienden. Waar zijn jonge wetenschappelijke kunden de tot levend gemaakte beeld van Silvius Brabo wist te beschermen en een schip wist te bouwen op de reus Druon Antigoon te bedwingen.

Lotje 1

Barabas en Lotje

Op weg naar een beurs voor jonge wetenschappers in zijn 18de jaar ontmoette hij Lotje toen hij verdwaald in een 17de eeuwse landschap terecht kwam. De twee waren volslag verliefd. Maar de liefde was van korte duur toen Massakker de hoofd van een roversbende hen betrapte en Barabas voor zijn leven moest vluchten en weer bijkwam in zijn eigen tijd waar hij Lotje nooit meer levend zou terug zien.

Triva Edit

  • In zijn eerste optreden was Barabas een dikke man die stotterde.

Echter zijn spraak gebrek werd later verwijderd

Around Wikia's network

Random Wiki